| Författare |
Meddelande |
Robert Surahammar

|
Skrivet: Torsdag 22 Okt 2009, 10:10 Rubrik: |
|
|
Vad jag vet så brukar framrutor gå på försäkringen (gjorde min i början av sommaren) och då är det altså självriskpremien som är intressant.
Fö anser jag att en eluppvärmd framruta är helt superb, man slår på den och någon minut senare har man klar sikt framåt! _________________ "Om händelsen ser konstig ut: följ penningspåret" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Robert J Vallentuna
|
Skrivet: Torsdag 22 Okt 2009, 10:50 Rubrik: |
|
|
| Det stämmer att rutan går på försäkringen, MEN bara rutan. Ev options som tonad överdel mm får man stå för själv hos de flesta nu. Dessutom brukar självrisken vara 30% med ett min belopp. På BMW:n kostade självrisken vid bytet 3700! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Anderss
|
Skrivet: Torsdag 22 Okt 2009, 10:59 Rubrik: |
|
|
| Robert skrev: | Vad jag vet så brukar framrutor gå på försäkringen (gjorde min i början av sommaren) och då är det altså självriskpremien som är intressant.
Fö anser jag att en eluppvärmd framruta är helt superb, man slår på den och någon minut senare har man klar sikt framåt! |
För övrigt anser jag att en isskrapa är helt superb, man tar fram den och och några minuter senare har man fri sikt åt "alla" håll  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Robert J Vallentuna
|
Skrivet: Söndag 28 Feb 2010, 20:50 Rubrik: |
|
|
Då var V50n såld och leverans av Passaten bokad till onsdag.
Blev till sist dubbade Hakka7 på den då jag inte kommer att köra så mycket i Stockholmsinnerstad då jag byter jobb.
Tog leasning via Wasakredit då de erbjöd 0,5% lägre ränta, inga faktura avgifter och ingen avgift om jag vill lösa i förtid. VAG har 40kr/faktura och 4000kr i avgift om man inte tar en ny leasing hos dem. Trodde faktiskt inte det kunde skilja så mycket mellan leasingbolagen.
Sålde V50n privat och den har stått sig bra. Fick 140 000 för den och då hade den gått nästan 6500mil och behövde servas snart. ca 90 000 i tapp på 3år tycker jag man får säga är rätt OK. Vad BMWn tappar per år törs jag inte ens tänka på... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|